شما اینجا هستید : خانه  »  درباره مهدی یغمایی | بیوگرافی و زندگینامه مهدی یغمایی

درباره مهدی یغمایی | بیوگرافی و زندگینامه مهدی یغمایی

مهدی یغمایی (خواننده و مدرس آواز) متولد ۲۱ مرداد ماه سال ۱۳۵۵ در شاهرود استان سمنان است. او در یک خانواده شش نفره به دنیا آمده که یک برادر و دو خواهر دارد و فرزند ارشد خانواده است. برادرش صادق یغمایی هم خواننده است. مهدی یغمایی فارغ التحصیل رشته شیمی کاربردی در مقطع کارشناسی است.

مهدی یغمایی می‌گوید کسانی که پسوند یغمایی در نام خانوادگی خود دارند به شهر جندق در استان اصفهان که بین شهرهای نایین و یزد می باشد مربوط هستند و ما هم مرتبط با نسل یغمای جندقی شاعر مرثیه سرای قرن سیزدهم هجری قمری هستیم.

وی قاری قرآن بوده و در تکخوانی های گروه سرود در دوره دبستان شرکت داشته است. از ۱۳ سالگی با ساز ملودیکایی شروع کرد و با موسیقی آشنا شد تا اینکه از سال ۱۳۷۲ نواختن پیانو و خواندن آواز سنتی را آغاز کرد و بالاخره در سال ۱۳۷۷ با توجه به داشتن مهارت کامل در خواندن آواز سنتی با سبکی نو و جدا از موسیقی سنتی پا به عرصه موسیقی ایران به صورت حرفه‌ای نهاد.

در همان اوایل کار با ساخت کلیپی با عنوان “صدای آخر” برای شبکه ماهواره‌ای ایران موزیک و ام تی وی و پخش چندین باره آنها موجب شد که از سال ۱۳۸۲ تا سال ۱۳۸۸ ممنوع الکار شود اما بالاخره سال ۱۳۸۸ با آلبوم “سلام” وارد مارکت موسیقی شد.

او معتقد است معروفترین اثرش قطعه “حس می کنم تورو” تیتراژ برنامه ماه عسل است.

یکی از داوران برنامه شب کوک این خواننده خوش صدا است.

برخلاف اصرار های مادرش برای ازدواج کردن و با وجود سن بالایش او هنوز مجرد است.

 

 

همچنین می توانید از سایت شیراز سانگ برای دریافت فول آرشیو و گلچین آهنگ های مهدی یغمایی اقدام نمایید…!

 

زندگینامه مهدی یغمایی

 

 

مشاهده لیست تمام آهنگ های مهدی یغمایی به همراه متن

 

پیشنهاد می کنیم آخرین آهنگ مهدی یغمایی با نام “دختر دربار “ را هم اکنون در باران هیتس مشاهده نمایید…!