شما اینجا هستید : خانه  »  درباره اسماعیل یکا | بیوگرافی و زندگینامه اسماعیل یکا

درباره اسماعیل یکا | بیوگرافی و زندگینامه اسماعیل یکا

اسماعیل یورتسون با نام مستعار “اسماعیل‌یکا”- (خواننده و ترانه سرا) متولد ۵ جولای ۱۹۷۸(۱۴تیر ۱۳۵۷) در آلمان است. او در یک خانواده ۷ نفره به دنیا آمده که سه برادر و یک خواهر دارد. پدرش سنی مذهب و مادرش شیعه علوی است.ریشه خانوادگی اسماعیل یکا (سیواس – ترکیه) می باشد.

او به زبان های آلمانی، ترکی و انگلیسی تسلط کامل دارد. تا پایان دوره دبیرستان در رشته الکترونیک تحصیل کرد و سپس با نواختن پیانو و گیتار وارد عرصه موسیقی شد و حالا در کنار ترانه سرایی ، خواننده سبک “دنس پاپ” است.

سبک های او (پاپ – پاپ راک و تورکو) است. او با سازهایی چون: پیانو، گیتار، باغلاما، ویلن، سی تار، عود و ضرب کار می کند.

شروع فعالیت هنری اش را زمانی که تنها ۱۳ سال داشت یعنی از سال ۱۹۹۱ با همکاری خواهر و برادرانش با یادگیری پیانو و گیتار آغاز کرد و سپس به کمک آنها یک گروه موسیقی خانوادگی به نام “یورتسون کاردیشلر” تاسیس  کرد و شروع به فعالیت کردن در ۱۷ سالگی به عنوان آهنگساز و ترانه سرا در “قامت” به همراه گروه خانوادگی خود یعنی (خواهر و برادران یورتسون) با خواننده های مختلفی چون: سدیان سایان، آلیشان و ابرو یاشار وارد همکاری شد.

در ۱۸ سالگی به عنوان خواننده آلبوم “Bir Tek Sen” با همکاری همان گروه خانوادگی‌اش آن را ساخته و روانه بازار موسیقی کرد.

در سال ۱۹۹۸ آلبوم “توپراک” را منتشر کرد.

شهرت اصلی اش با آلبوم مستقل اش به نام “ساپور ساپور” در سال ۲۰۰۴ شروع شد که به عنوان دومین آلبوم پرفروش سال در ترکیه بود.

اسماعیل یکا سومین خواننده در جهان است که اسباب بازی او از سال ۲۰۰۵ ساخته و به فروش می رسد و حتی نامش در کتابهای دروس ابتدایی هم آمده است. او در حال حاضر مجرد است.

 

همچنین می توانید از سایت شیراز سانگ برای دریافت فول آرشیو و گلچین آهنگ های اسماعیل یکا اقدام نمایید…!

 

زندگینامه اسماعیل یکا

 

 

مشاهده لیست تمام آهنگ های اسماعیل یکا به همراه متن

 

 

پیشنهاد می کنیم آخرین آهنگ اسماعیل یکا با نام “Asigim” را هم اکنون در باران هیتس مشاهده نمایید…!