شما اینجا هستید : خانه  »  درباره رضا یزدانی | بیوگرافی و زندگینامه رضا یزدانی

درباره رضا یزدانی | بیوگرافی و زندگینامه رضا یزدانی

رضا یزدانی (خواننده، نوازنده گیتار، آهنگساز و هنر پیشه ایرانی) متولد ۲۴ مهرماه سال ۱۳۵۲ در تهران است.

رضا یزدانی فارغ التحصیل لیسانس رشته مهندسی چوب و کاغذ می باشد.

زمانی دروازه‌بان بود. دندانپزشک تجربی است.

رضا از کودکی موسیقی کار می‌کند. تخصصش در نواختن گیتار به ویژه گیتار الکتریک است. او موسیقی حرفه ای را در ۲۵ سالگی با آهنگسازی و خوانندگی برای تئاتر “دادگاه جنجال‌برانگیز” در سال ۱۳۷۷ شروع کرد و بعد از آن نیز آهنگسازی و خوانندگی تئاتر “اگر باران بخواهد” را در سال ۱۳۷۸ انجام داد.

اولین آلبومش را در سال ۱۳۷۹ با نام “شهر دل” که کار آهنگسازی اش را خودش عهده‌دار بود روانه بازار کرد. در سال ۱۳۸۲ با یغما گلرویی طی همکاری مشترک آلبومی با نام “پرنده بی پرنده” که در ابتدا “کپ نکنید” نام داشت روانه بازار کرد.

کار خوانندگی و آهنگسازی برای سینما را در سال ۱۳۸۳ با کار در فیلم مسعود کیمیایی آغاز کرد. از دیگر فعالیت های او برای سینما می توان به: حکم رئیس، محاکمه در خیابان، مرگ تدریجی یک رویا و قلب یخی اشاره کرد. از جمله فعالیتهای رضا در عرصه بازیگری می توان به: نقش آفرینی در فیلم سینمایی طهران تهران (به کارگردانی مشترک داریوش مهرجویی و مهدی کرم پور) و فیلم سینمایی اینجا تاریک نیست (به کارگردانی محمدرضا خاکی) اشاره کرد.

پس از انتشار آلبوم “هیس” یزدانی شروع به اجرای چندین کنسرت در تهران و دیگر شهرها کرد که در کنسرت مربوط به ۲۶ اسفند ماه سال ۱۳۸۹ با اجرای حماسی ترانه “خلیج فارس” تمامی تماشاچیان را به ایستادن در سالن واداشت.

رضا یزدانی سال‌هاست که با شبنم لالمی ازدواج کرده و یک دختر دارد.

 

همچنین می توانید از سایت آی ترانه برای دریافت فول آرشیو و گلچین آهنگ های رضا یزدانی اقدام نمایید…!

 

زندگینامه رضا یزدانی

 

 

مشاهده لیست تمام آهنگ های رضا یزدانی به همراه متن

 

پیشنهاد می کنیم آخرین آهنگ رضا یزدانی با نام ” کروکودیل “ را هم اکنون در باران هیتس مشاهده نمایید…!