شما اینجا هستید : خانه  »  درباره روزبه بمانی | آهنگ های روزبه بمانی + متن

درباره روزبه بمانی | آهنگ های روزبه بمانی + متن

روزبه بمانی متولد ۷ آذر ۱۳۵۷ در تهران، شاعر و ترانه‌سرای ایرانی است.

او فعالیت هنری خود را با کمک بهروز صفاریان، آغاز کرده و سابقه همکاری با هنرمندان نامی ایران از جمله احسان خواجه‌امیری، علی لهراسبی، کاوه یغمایی، محمد اصفهانی، رضا یزدانی ، محسن چاوشی، محسن یگانه ،فرزاد فرزین، مهدی یراحی، سینا سرلک ، کامران و هومن، رضا صادقی، مهدی یغمایی و علیرضا عصار را در کارنامه خود دارد.

به تحصیل در رشته مهندسی متالورژی مشغول شد. پس از مدتی از تحصیل در این رشته انصراف داد و دانشجوی رشته مهندسی نرم‌افزار شد و اين رشته رانيز به پايان نرساند. و در ادامه به تحصيل در رشته ادبيات فارسي پرداخت كه پايان ان در هاله ايي از ابهام ميباشد.

بمانی از نوجوانی به حافظ و سعدی علاقه داشت. او رفته رفته به شعر نو علاقه‌مند شد و آثار اخوان ثالث و فروغ را خواند. در ۱۸ سالگی اولین شعر خود را در قالب شعر نو و تحت تأثیر اشعار سهراب و شاملو نوشت و در ۱۹ سالگی اولین ترانه‌اش را سرود.

وی در سال‌های فعالیتش با بسیاری از خوانندگان مشهور ایران کار کرده و چند بار در نظرسنجی‌های معتبر به عنوان «بهترین ترانه‌سرای سال» دست یافته‌است.او در تیتراژ برخی برنامه‌های تلوزیونی به دلیل ممنوع الاسم بودن، از نام‌های مستعار «بهزاد بمانی»، «بهروز بمانی» استفاده کرده‌است.

همچنین بسیاری از خوانندگانی که از اشعار و ترانه‌های وی استفاده کرده‌اند، نتوانسته‌اند نام وی را به عنوان ترانه‌سرا به صورت رسمی درج نمایند.

به گفته خودش علاقه‌ای به خوانندگی ندارد و تنها در جوانی وسوسه برخی ترانه‌ها وی را به خوانندگی ترغیب می‌کرد. در سال ۱۳۸۵ ترانه منو زیر سایه خودت بگیر که سروده خودش است را با همکاری نیما مسیحا و مهدی یراحی اجرا نمود.

در سال ۱۳۸۶ تیتراژ برنامه شب شیشه‌ای با ترانه‌ای از خودش اجرا نمود. همچنین پس از زلزله سال ۱۳۹۱ آذربایجان دکلمه آوار را به مردم این استان تقدیم کرد.

 

همچنین میتوانید از سایت آونگ موزیک تی وی برای دانلود فول آرشیو و گلچین آهنگ های روزبه بمانی اقدام نمایید…!

 

دانلود آهنگ

 

مشاهده لیست تمام آهنگ های روزبه بمانی به همراه متن

 

پیشنهاد میکنیم آخرین آهنگ روزبه بمانی با نام من باهاش کار دارم این روزا را هم اکنونی در باران هیتس ببینید!