شما اینجا هستید : خانه  »  درباره شادمهر عقیلی | بیوگرافی و زندگینامه شادمهر عقیلی

درباره شادمهر عقیلی | بیوگرافی و زندگینامه شادمهر عقیلی

شادمهر عقیلی (خواننده پاپ، آهنگساز، تنظیم کننده، نوازنده، ترانه سرا و بازیگر) متولد ۷ بهمن ماه سال ۱۳۵۱ در تهران است. او هم اکنون ساکن ایالات متحده آمریکا است.

او در یک خانواده ۷ نفره به دنیا آمده که سه برادر و یک خواهر دارد. دو برادر او شهید شده اند.

شادمهر فارغ التحصیل رشته موسیقی در هنرستان است.

او با ساز زدن برادرش به موسیقی علاقمند شد و فعالیتش را در عرصه موسیقی با نوازندگی پیانو در سن ۱۶ سالگی آغاز کرد و پس از آن در هنرستان شروع به نواختن ترومپت کرد. پس از آن ویولن را به عنوان ساز تخصصی اش انتخاب کرد. همچنین نواختن بیس را از یوتیوب آموخت.

از جمله ساز هایی که تاکنون با آنها کار کرده می توان به: ویولن، گیتار، پیانو، سنتور، گیتار الکتریک، کیبورد، گیتار بیس، ماندولین، ترومپت، هارمونیکا، پرکاشن ،عود، بوزوکی و درام اشاره کرد.

اولین آلبوم بدون کلام خود را که تنظیمی از قطعات قدیمی بود در سال ۱۳۷۶ منتشر کرد.

شادمهر عقیلی پس از منتشر کردن چند آلبوم و قطعاتی همچون “یاس کبود” که به حضرت فاطمه زهرا تقدیم شده بود توانست توجه افراد مذهبی را نیز به سمت آثارش جذب کند.

اولین آلبومش “معبود” نام داشت. دومین آلبوم او با نام “دهاتی” در سال ۱۳۷۸ روانه بازار شد.

آخرین فعالیت رسمی شادمهرعقیلی بازی در پرواز بود که نقش خودش را بازی می کرد.

او همکاری هایی با ترانه سراهایی چون: نیلوفر لاری پور، مونا برزویی، جواد شریف پور، شاهکار بینش پژوه، فرید احمدی، شیدا شفیعی، محمدعلی بهمنی، پاکسیما زکی پور، آزیتا قاسمی، صمد وفائی، فرزاد حسنی، بابک روزبه و یغما گلرویی داشته است.

شادمهر با ملیسا میسا دختر فیلیپینی الاصل که متولد سن دیه گو کالیفرنیا است ازدواج کرد. آشنایی او با شادمهر به واسطه حضور در ویدیو های او بود و مسلط به زبان فیلیپینی است و در طراحی مرواریدهای فیلیپینی کار می کند. این دو اکنون صاحب یک دختر به اسم ملینا هستند.

 

همچنین می توانید از سایت آی ترانه برای دریافت فول آرشیو و گلچین آهنگ های شادمهر عقیلی اقدام نمایید…!

 

زندگینامه شادمهر عقیلی

 

 

مشاهده لیست تمام آهنگ های شادمهر عقیلی به همراه متن