شما اینجا هستید : خانه  »  درباره شهرام ناظری | بیوگرافی و زندگینامه شهرام ناظری

درباره شهرام ناظری | بیوگرافی و زندگینامه شهرام ناظری

شهرام ناظری معروف به “شوالیه ایران”، (خواننده موسیقی اصیل و کردی ایرانی، موسیقیدان و آهنگساز) متولد ۲۹ بهمن‌ماه سال ۱۳۲۸ در محله برزه دماغ کرمانشاه است.

شهرام ناظری در سن هفت سالگی اولین برنامه هنری‌اش را در رادیو کرمانشاه همراه با “تار درویشی” از نوازندگان معروف آن زمان کرمانشاه اجرا کرد.

پس از آن در سن ۱۱ سالگی نیز توانست در رادیو تلویزیون ایران چند برنامه دیگر آواز ایرانی اجرا کند.

او در سال ۱۳۴۵ از محضر استادانی چون: عبدالله دوامی، نورعلی خان برومند، عبدالعلی وزیری، محمود کریمی و محمدرضا شجریان بهره گرفت و آموزش سه تار را نیز نزد استادان: احمد عبادی، جلال ذوالفنون و محمود هاشمی آموخت.

در سال ۱۳۵۴ با پیشنهاد نورعلی خان برومند به استخدام رادیو تلویزیون در آمد و اولین برنامه اش با گروه “شیدا”، (به سرپرستی محمدرضا لطفی) را با ترانه ای از شیخ بهایی اجرا کرد. پس از آن با گروه “عارف”، (به سرپرستی حسین علیزاده و پرویز مشکاتیان) کارش را ادامه داد.

در سال ۱۳۵۶ همراه گروه “سماعی”، (به سرپرستی اصغر بهاری و حسن ناهید) برای اجرای کنسرت در جشنواره توس انتخاب شد.

شهرام ناظری از سال ۱۳۵۷ تا سال ۱۳۶۰ در آلبوم های “چاووش” به شماره های ۲، ۳، ۴، ۷ و ۸ با همکاری گروه های “شیدا و عارف”، کانون فرهنگی هنری چاووش (به سرپرستی محمدرضا لطفی، حسین علیزاده و پرویز مشکاتیان) آواز خوانی کرد.

ناظری در سال‌های ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۴ به روش‌های مختلف مشغول به تدریس موسیقی و ردیف های آوازی به علاقه‌مندان گردید که در این سالها آثار “زمستان، بشنو از نی و انجا” را منتشر کرد.

از سال ۱۳۶۴ به بعد آثار درخشانی را روانه بازار کرد که از جمله آنها می‌توان به: شورانگیز (با همکاری حسین علیزاده)، گل صدبرگ، آتش در نیستان (با همکاری جلال ذوالفنون)، یادگار، دوست، ساقی نامه یک، ساقی نامه دو (با همکاری کامبیز روشن روان) اشاره کرد.

او در سال‌های دهه ۷۰  آثار بسیاری را اجرا نمود که از جمله آنها می‌توان به آلبوم نوروز (به همراهی حسین علیزاده) اشاره کرد.

در سال ۱۳۹۰ ناظری یک آلبوم موسیقی به نام “امیرکبیر”، (با آهنگسازی پژمان طاهری) منتشر کرد که بیشتر اشعار آن را شعرهای نو تشکیل می دادند.

ناظری همچنین در سراسر جهان در سالن ها و فستیوال های بزرگ برنامه و کنسرتهایی اجرا نموده است که از جمله آنها می توان به: جشنواره موسیقی سائوپائولو، تئاتر دلاویل پاریس، جشنواره موسیقی آوینیون و … اشاره کرد.

 

همچنین می توانید از سایت آی ترانه برای دریافت فول آرشیو و گلچین آهنگ های شهرام ناظری اقدام نمایید…!

 

زندگینامه شهرام ناظری

 

 

مشاهده لیست تمام آهنگ های شهرام ناظری به همراه متن

 

پیشنهاد می کنیم آخرین آهنگ شهرام ناظری با نام ” جان جانم “ را هم اکنون در باران هیتس مشاهده نمایید…!