شما اینجا هستید : خانه  »  درباره فاتح نورایی | بیوگرافی و زندگینامه فاتح نورایی

درباره فاتح نورایی | بیوگرافی و زندگینامه فاتح نورایی

فاتح نورایی (خواننده و آهنگساز) متولد ۸ مرداد ماه سال ۱۳۶۶ در یکی از محله های قدیمی تهران (نظام آباد) است.

او از همان دوران کودکی صدای بسیار خوبی داشت به گونه‌ای که در هیئت‌های مذهبی و نیز مسابقات قرائت قرآن شرکت می کرد و در این مسیر موفق به اخذ جوایز فراوانی نیز گردید.

فاتح کار حرفه ای اش را از سال ۱۳۸۳ با گروه “ستاره” آغاز کرد اما بنا به دلایلی شخصی بعد از چند ماه فعالیت حضورش را از این گروه قطع کرد.

فاتح پس از جدایی از این گروه بیشتر وقت خود را صرف گوش دادن به صدای اساتید بزرگ موسیقی و تمرین مکرر نمود تا اینکه بتواند سبک و سیاق و رنگ صدای خود را به دور از تقلید به معرض نمایش بگذارد.

بالاخره در سال ۱۳۸۵ اولین آلبومش با نام “سال نو” را کلید زد. این آلبوم آهنگی با نام “تک ستاره” دارد که ترانه سرای آن روح الله غلامی و تنظیم آن توسط امیر مقیمی انجام شده است. ۲ آهنگ از این آلبوم با نام “رفتی و تقدیر” که ترانه‌های آن را امید آریانیک و باده نورایی سروده و تنظیم های آن توسط سروش طباطبایی صورت گرفته است. اما در سال ۱۳۸۶ قطعات این آلبوم توسط اشخاصی با هویت ناشناس به طور غیر رسمی منتشر شد.

این اتفاق سبب شد که فاتح مدتی را به دور از هیاهوی بازار و به طراحی و ساخت سبک جدیدی از تحریر های موسیقی پاپ بر اساس رنگ صدا و قدرت آواز خوانی خود کند. سرانجام توانست آلبومی با نام “دست های خالی” را که شامل ۱۲ قطعه و با تنظیم های ایمان حجت، امیر مقیمی زاده، حمید احدی، مجید الماسی و فاتح نورایی و هنرنمایی نوازندگانی چون ایمان حجت، فیروزه ویسانلو، پیام طونی، بهنام حکیم، امیر مقیمی زاده و … بود روانه بازار کند.

فاتح همچنین در تیتراژ خوانی رادیو و تلویزیون نیز فعالیت هایی داشته که از جمله آنها می توان به “تیتراژ برنامه سین جیم” از تلویزیون اشاره کرد.

 

همچنین می توانید از سایت آی ترانه برای دریافت فول آرشیو و گلچین آهنگ های فاتح نورایی اقدام نمایید…!

 

زندگینامه فاتح نورایی

 

 

مشاهده لیست تمام آهنگ های فاتح نورایی به همراه متن

 

پیشنهاد می کنیم آخرین آهنگ فاتح نورایی با نام ” نفس نفس “ را هم اکنون در باران هیتس مشاهده نمایید…!