شما اینجا هستید : خانه  »  درباره اروین خاچیکیان | بیوگرافی و زندگینامه اروین خاچیکیان

درباره اروین خاچیکیان | بیوگرافی و زندگینامه اروین خاچیکیان

اروین خاچیکیان (موسیقیدان) ایرانی ارمنی تبار متولد سال ۱۳۵۲ در تهران است.

او فارغ التحصیل رشته روانشناسی از دانشگاه کال استیت است.

وی در خانواده ای اهل موسیقی بزرگ شده که از همان اول تحت تاثیر استعداد پدرش در نوازندگی گیتار و پیتر گابریل قرار گرفت.

اروین خاچیکیان موسس گروه کارمندان است که بر فعالیت های بازاریابی موسیقی ایرانی تمرکز دارند.

مشهور شدنش به سبب تنظیم‌های موفقیت‌آمیز آلبوم “نقاب و بی سرزمین تر از باد” برای سیاوش قمیشی است. آلبوم “نقاب” در سال ۱۳۸۱ منتشر شده است، که حاصل اولین همکاری موفق سیاوش قمیشی با هنرمندانی چون: اروین خاچیکیان (به عنوان تنظیم کننده) و یغما گلرویی (به عنوان ترانه سرا) می باشد.

آهنگ دوم این آلبوم “خاطره” نام دارد، که در دستگاه چهارگاه و به سبک موسیقی ترنس ساخته شده است. گیتار باس، کیبورد، برنامه ریزی و تنظیم تمام آهنگ های این آلبوم به عهده اروین خاچیکیان بوده است. او با این آلبوم برای اولین بار در ایران شناسانده و مشهور شد. سبک آهنگ “بی سرزمین تر از باد” به صورت ترنس ساخته شده است.

او برای اولین بار در آهنگ های ایرانی از تکنیک (به فارسی: نهان سازی در برگردان) در آهنگ “پرسه” زمان (۳:۰۶) از این آلبوم استفاده کرده است.

آغاز فعالیت های هنری اش در سال ۱۳۶۶ با مهاجرتش به آمریکا آغاز شد و یادگیری موسیقی را شروع کرد. همزمان با ادامه تحصیلات در کالج اروین به صورت خصوصی موسیقی را فرا گرفت و در مدرسه موسیقی گروو حضور داشت.

اروین با “رعنا منصور” خواننده و نوازنده ایرانی – آمریکایی آشنا شد و ازدواج کرد. خاچیکیان علاوه بر آهنگسازی، مدیر برنامه و تهیه کننده آثار همسرش رعنا است.

 

همچنین می توانید از سایت آی ترانه برای دریافت فول آرشیو و گلچین آهنگ های اروین خاچیکیان اقدام نمایید…!

 

زندگینامه اروین خاچیکیان

 

 

مشاهده لیست تمام آهنگ های اروین خاچیکیان به همراه متن