شما اینجا هستید : خانه  »  درباره بابک امینی | بیوگرافی و زندگینامه بابک امینی

درباره بابک امینی | بیوگرافی و زندگینامه بابک امینی

بابک امینی (آهنگساز، نوازنده گیتار و خواننده ایرانی) متولد فروردین ماه سال ۱۳۴۹ در تهران است.امینی از سال ۲۰۰۷ در کانادا زندگی می کند.

از جمله ساز هایی که او با آنها کار می‌کند: گیتار، پیانو، ارگ، گیتار فلامنکو و عود است.

او از همان دوران کودکی علاقه زیادی به نوازندگی داشت به گونه‌ای که در سال ۱۳۵۹ وقتی که تنها ده سال داشت شروع به یادگیری گیتار سبک فلامینکو نزد “استاد شاهرخ پرتوی” کرد. او همچنین مدتی هم زیر نظر “دکتر سیمون آیوازیان” تعلیم دید.

شروع کار حرفه‌ای در عرصه نوازندگی گیتار را از سال ۱۳۶۷ آغاز کرد. در این سال‌ها بود که اولین آلبوم بی کلام خود را با نام “باران خاکستری” در سال ۱۳۶۹ منتشر کرد.

دومین آلبومش با نام “آبی باران” در سال ۱۳۷۲ منتشر شد و در سومین آلبوم، آهنگسازی آلبوم “سایه” با صدای هومن جاوید را در سال ۱۳۷۹ انجام داد.

بابک در سن ۳۰ سالگی به کانادا مهاجرت کرد. او از سال ۱۳۸۰ آهنگسازی و تنظیم آهنگ “زرتشت گوگوش” را برعهده گرفت، تا این که به تدریج وارد گروه هنری شان شد و به عنوان نوازنده در کنسرت هایش حضور داشت.

او در سال ۱۳۸۴ برای گرفتن مجوز آلبوم “جادو” به ایران بازگشت که به محض ورودش پاسپورتش به مدت ۶ ماه ضبط شد. سپس بعد از تعهد به اینکه با گوگوش کار نکند برای همیشه از ایران خارج شد. اما طولی نکشید که این آلبوم در ایران بدون اجازه اش و غیرقانونی منتشر شد.

او در سال ۱۳۸۵ به لس آنجلس نقل مکان کرد و از سال ۱۳۸۸ در آنجا مشغول به تدریس و آموزش گیتار شد.

بابک در سال ۱۳۸۷ با “نگار نیکول”، کارگزار فروش املاک ازدواج کرد و دارای دو دختر است.

 

همچنین می توانید از سایت آی ترانه برای دریافت فول آرشیو و گلچین آهنگ های بابک امینی اقدام نمایید…!

 

زندگینامه بابک امینی

 

 

مشاهده لیست تمام آهنگ های بابک امینی به همراه متن

 

پیشنهاد می کنیم آخرین آهنگ بابک امینی با نام ” مسلک “ را هم اکنون در باران هیتس مشاهده نمایید…!