شما اینجا هستید : خانه  »  درباره حسین تهی | بیوگرافی و زندگینامه حسین تهی

درباره حسین تهی | بیوگرافی و زندگینامه حسین تهی

سید حسین موسوی ملقب به “تهی”، (خواننده رپ فارسی و پاپ، ترانه سرا و آهنگساز) متولد ۶ بهمن ماه سال ۱۳۶۴ در تهرانپارس است. او هم اکنون ساکن شهر لس آنجلس است.

وی فارغ التحصیل فوق دیپلم رشته مهندسی کامپیوتر از دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند است.

حسین تهی فعالیت هایش در عرصه موسیقی را به طور غیر حرفه ای از سال ۱۳۷۹ آغاز کرد و فعالیتش به صورت حرفه ای از سال ۱۳۸۱ آغاز شد.

حسین تهی با ترانه “رقص” توانست خودش را در دل مخاطبانش جا بدهد و اوج محبوبیتش با ترانه “کلید” در دهه ۱۳۸۰ بود.

حسین دوره‌ای را با تتلو در قالب گروه T&T همکاری کرد که این امر باعث شد بیشتر و بیشتر دیده شود.

او همکاری هایی با دیگر خواننده ها نیز داشته است من جمله: به همراه امیر تتلو و رضا پیشرو گروه ۰۲۱ را تشکیل دادند که مهمترین اثر شان ساخت ویدیو کلیپی برای آهنگ “برو از پیش من” در سال ۱۳۸۴ بود و همچنین با افشین جعفری و کامیار احمدزاده هم همکاری‌هایی داشته است.

حسین در زمانی که در ایران اقامت داشت به دلیل موسیقی رپ از دانشگاه اخراج شد و نتوانست لیسانسش را بگیرد و همچنین مغازه‌ای که داشت به دلیل فعالیت غیر مجاز در موسیقی زیرزمینی پلمپ شد. بعد از این سرکوب شدید تصمیم گفت برای ادامه فعالیتش در عرصه ی موسیقی رپ از ایران خارج شود و در سال ۱۳۸۸ راهی امارات شد. دو سالی را در دبی گذراند، سپس به لندن رفت و هم اکنون ساکن لس آنجلس است.

حسین زمانی که پنج سالش بود به یک بیماری مبتلا می شود و در روز محرم از امام حسین شفا می گیرد به همین منظور او قطعه “آقاجون” را برای امام حسین ساخت.

از جمله موفقیت هایی که تاکنون کسب کرده می‌توان به: دریافت جایزه بهترین خواننده هیپ هاپ پارتی در سال ۲۰۱۶ و دریافت جایزه بهترین آهنگ هیپ هاپ در مسابقه جهانی دف باما موزیک اشاره کرد. همچنین در سال ۲۰۱۷ نیز برای دومین بار برنده این مسابقه جهانی شد.

وسیله مورد علاقه اش گردنبندش است که نشان تهی دارد و در روز تولدش مادرش به او هدیه داده است. او تا کنون ازدواج نکرده و مجرد است.

 

همچنین می توانید از سایت آی ترانه برای دریافت فول آرشیو و گلچین آهنگ های حسین تهی اقدام نمایید…!

 

زندگینامه حسین تهی

 

 

مشاهده لیست تمام آهنگ های حسین تهی به همراه متن