شما اینجا هستید : خانه  »  درباره دنگ شو | بیوگرافی و زندگینامه دنگ شو

درباره دنگ شو | بیوگرافی و زندگینامه دنگ شو

دنگ شو نام یک گروه موسیقی است که در ایران شکل گرفت و ژانر آن موسیقی تلفیقی است.

اعضای کنونی این گروه شامل: رضا شایان (نوازنده پیانو و تنظیم کننده قطعات موسیقی)- طاها پارسا (نوازنده ساکسیفون و خواننده)- صبا صمیمی (تنبک و سایر سازهای کوبه ای)- مهناز راد (خواننده)- آیدین ترکیان (کمانچه)- کسرا سبکتکین (گیتار)- ماکان خویی نژاد (ویلن سل)- عرفان عاصمی نژاد (درامز).

ساز های اصلی که در موسیقی دنگ شو استفاده می شود عبارت اند از: پیانو، ساکسیفون، تنبک، کنترباس یا گیتار باس و مجموعه طبل ها که در بسیاری از آهنگ ها با خط های آوازی همراه می شود.

در سال ۱۳۸۳ ایده تشکیل یک گروه موسیقی با نگرش تازه به ترانه های ایرانی رضا شایان و طاها پارسا دو برادر ایرانی را بر آن داشت که مطالعات خود را در این زمینه در کنار فعالیت‌های اصلی خود آغاز کنند. رضا شایان دانشجوی رشته حقوق و طاها پارسا در طراحی شهری به‌صورت حرفه‌ای مشغول ساخت فیلم و دیگر فعالیت های سینمایی و تلویزیونی بود.

نخستین کنسرت این گروه در سال ۱۳۸۶ به کمک “صمد طالقانی” در فرهنگسرای ارسباران تهران برگزار شد.

در سال ۱۳۸۷ اولین آلبوم رسمی این گروه در تهران منتشر شد. در سال ۱۳۸۹ اولین آلبوم رسمی این گروه با نام “شیراز چل سال” از اولین آلبوم گروه دنگ شو در سر تا سر جهان و درخواست برای برگزاری کنسرت موجب شد تا دنگ شو تور دور دنیای “شیراز چل ساله” را از ابتدای سال ۱۳۹۰ آغاز کند.

دنگ شو از ابتدا با ساخت موسیقی متن فیلم با سینما در ارتباط بوده است. تا پایان سال ۱۳۸۹ چند فیلم ایرانی و غیر ایرانی با موسیقی دنگ شو روی پرده سینماها رفته است و یا از تلویزیون پخش شده است. آنها برای کارگردان هایی چون “کمال تبریزی و ایرج کریمی” موسیقی فیلم نوشته اند.

 

همچنین می توانید از سایت آی ترانه برای دریافت فول آرشیو و گلچین آهنگ های دنگ شو اقدام نمایید…!

 

زندگینامه دنگ شو

 

 

مشاهده لیست تمام آهنگ های دنگ شو به همراه متن

 

پیشنهاد می کنیم آخرین آهنگ سینا دنگ شو با نام ” بند و بالا “ را هم اکنون در باران هیتس مشاهده نمایید…!